Corpora a Biennálén
2008. szeptember 12-én a 11. Velencei Építészeti Biennálé magyar pavilonjában megnyílt a Corpora in Si(gh)te projekt kiállítása.
- Részletek a Corpora projektről
- A csapatról
- Sajtó: anyagok, közlemények, megjelenések
- A katalógus
- Képek és videók korábbi Corpora kiállításokról és a velencei előkészületekről
- Blog a kiállítás építésének eseményeiről, illetve részletes információk a Corporáról
“A nanotechnológia fejlődésével és a számítógépes kódolás használatával nem csak William Gibson víziója – Tokió földrengés utáni, pillanatok alatt lejátszódó újraépülése a nano-technológia segítségével – hanem a virtuális térben – pl. a Corporánál – megjelenő reszponzív átformálódás is fizikai valósággá válhat.” //Márton Enikő, építész, Corpora katalógus
“Az alulról szerveződő, tervezőmérnök irányítása nélkül létrejött struktúrák mintáját követi a japán-svájci-magyar együttműködésből született doubleNegatives Architecture csapat (tagjai: Kaoru Kobata, Sota Ichikawa, Max Rheiner, Maróy Ákos) Corpora inSi(gh)te projektje. A Corpora egy olyan számítógépes program, amely elektronikus érzékelőket vezérelve információkat – szélirány, mozgás, hőmérséklet, fényerő – gyűjt a külvilágról, majd olyan szerkezeteket hoz létre, amelyek állandó harmóniát keresnek a külvilág ezen elemeivel.
A Velencében megvalósuló Corpora in Si(gh)te egy a Magyar Pavilon épületére vetülő virtuális építmény, mely a környezeti hatások és a látogatók interakciója révén képlékeny, állandóan változó építészeti struktúrát alkot.” // Július Gyula – kurátor
“A generatív építészet az ipari, a fogyasztói kultúrát kiszolgáló építészeti gondolkodásnak az ellentéte: olyan teret alakít ki, amely teljes harmóniában van addigi életvitelünkkel, a helyi térhasználati szokásokkal…” // Pesti Műsor – 2008. február
“A tíz éve létező csoport érdekessége, hogy személyesen alig találkoznak. A világ különböző pontjain élve az internet segítségével működnek együtt. Nyertes projektjük, a Corpora, is hasonló elven működik, mint csoportjuk. Az egyes elemek önállóan működnek, döntéseket hoznak és így alakítják ki a közös művet. […] Az organikus építészetről a nagyközönség számára leginkább a természetből ellesett formai megoldások jelentik, ám a doubleNegatives Architecture műve nem formáiban, hanem mechanizmusában utánozza a természetet.” // Népszava – 2008. március