A csapat tagjai

A doubleNegatives Architecture (dNA) japán-svájci-magyar csapat tagjai Sota Ichikawa, Maróy Ákos, Max Rheiner, Kaoru Kobata, továbbá Satoru Higa és Hajime Narukava. A dNA Corpora projektjének kurátorai többek között Július Gyula és Abe Kazuano.

A csapat tagjairól:

Sota Ichikawa – építész // Tokió, Japán

1995-ben kezdett el egy a tér leképzésére irányuló projekttel foglalkozni, melyet “Összetett szem a síkban – szuperszemnek” keresztelt. 1997-ben a Knowbotic Research csoporttal együttműködve – a Canon ARTLAB támogatásával – részt vesz a “IO_DENCIES – Tokyo” workshopon mint építész és városi tér kutató. 1998-ban Kyotoban, Nishijinben dolgozik a Hinaya Projectben, melyben tradicionális japán belső tereket hoznak létre Shusaku ARAKAWA és Madelaine GINS közreműködésével.

Még ugyanebben az évben, 1998-ban megalapítja a doubleNegatives Architecture csoportot. 2001-től kezdve workshopokat tart a tamai művészeti egyetemen és a Zokei egyetemen. 2003-kezdi el “gravicelles – Gravitáció és Ellenállás” a című projekjét, amelyet Seiko Mikamival kollaborációban hoz létre a YCAM – Yamaguchi Művészeti és Médiaművészeti központja számára (Japán, 2004). A projektet az alábbi helyszíneken mutatták be: DEAF04 (Rotterdam, Hollandia, 2004), transmediale.05 (Berlin, Németország, 2005), SHARE (Torino, Olaszország, 2005), VIA (Maubeuge, Franciaország, 2005), EXIT (Creteil, Franciaország, 2005), Ars Electronica (Linz, Ausztria, 2005), ICC (Tokió, Japán, 2005), OOH Festival (Gijon, Spanyolország, 2006), Mois Multi (Quebec, Kanada, 2007), EL MEDIO ES LA COMUNICACION (Santa Cruz, Spanyolország, 2007), ICC (Tokió, Japán, 2008)

Maróy Ákos – szoftverművész // Budapest – Magyarország

Számtalan gazdasági jellegű és nonprofit szervezet alapítója és tagja, amelyek profilja széles skálán mozog az üzleti szoftverértékesítéstől a nyílt forráskódú szoftverek tervezésén át a mesterséges élet és emergens rendszerek kutatásáig, illetve média és bioművészeti projektek megvalósításáig vagy közösségi rádiók üzemeltetéséig. Alapítója és egykori tagja a Nextlabnek, amely egy új médiával foglalkozó nyitott labor Budapesten. Kuratóriumi tagként csatlakozott a Tilos Rádió csapatához, amely egy független közösségi rádió Budapesten. Alapító és egykori tag a budapesti Emergencia Kutató Intézetben.

Alapítója és Technológiai igazgatója EU Edge LLC szoftverfejlesztő cégnek, amely elsősorban Egyesült Államokbeli cégek outsourceolt megbízásait végzi. A double Negatives Architecture csoport tagja, amely jelenleg a Corpora generatív építészeti projekten dolgozik. Alapító és szervező a Budapest New Technology Meetup rendezvényen, amely új technológiák iránt érdeklődő lelkes szakemberek és kutatók havi rendszerességgel visszatérő összejövetele. Alapítója és elnökhelyettese a Nyílt Szabvány Szövetségnek, amely szervezet célja a hazai informatikai szcénán belül az együttműködésre képes rendszerek promóciója.

Max Rheiner – művész, szoftver- és hardverfejlesztő // Zürich, Svájc

Művészetében a interaktív installációk készítésére, a szoftverekre és a szobrászatra helyezi a hangsúlyt. Munkáit a Liste 01 Art Basel, Ars Electronica Linz, 4. Interlokalen Dada-Festwoche Zürich és ICC Tokyo kiállításokon állították ki, melyeknek egy része más művészekkel együttműködésben (Knowbotic Research, Felix Eggman és Raphael Perret) valósult meg.

2003 óta a Zürichi Művészeti Egyetemen (Zhdk) ad elő, illetve az egyetem kísérleti hardvereket vezérlő programok előállítási laborjának vezetője, ahol egy olyan hardver- és szoftverinterfészt hozott létre, amely a művészeti képzésben és ipartervezésben tanuló diákok részére könnyíti meg a számítógépes technológiákhoz való hozzáférést. Max Rheiner elektronikai technológiát tanult, szoftverfejlesztőkként CAD rendszereket fejlesztett. Pár éve felhalmozott munkatapasztalat után beiratkozott a Zürichi Művészeti Egyetemre, ahol 2003-ban végzett, az Új Média tanszéken. 2001-ben három hónapot Japánban töltött mint a Tokiói InterCommunication Center (ICC) gyakornoka.

Kaoru Kobata – grafikus, fotóretusáló művész // Tokió, Japán

Grafikusként, illetve retusálóként dolgozik csendéletfotókon. Az unICoRn grafikai cég vezetője. A Londoni Nemzetközi Reklámművészeti Díj döntőse. Ő a felelős a doubleNegatives csoport grafikai megjelenésért és általános arculatáért.

Satoru Higa – művész, programozó // Tokió, Japán
Az Információs Művészeti program végzős hallgatója a Tama Művészeti Egyetemen, az Információs Design tanszéken, Tokióban. Főbb érdeklődési területei a hang- és szoftverművészetek. Egyedi jeltovábbító rendszereket és három dimenziós megjelenítő szoftvereket tervez elektronikus zenei hangszerek részére, amelyeket felhasznál élő előadásaiban és audiovizuális munkáiban.

Hajime Narukava – építész // Tokió, Japán
Az Arnhem Academie van Bouwkunst formatervezési stúdiójának oktatója, a Directie Nord Zee, holland minisztériumi épület tervezője, amely a VMX Architects (2001) díját is elnyerte. Szerkezetmérnöki munkát végzett a “Montjuic 2, Barcelona” és számtalan más hasonló projektben a Sasaki Structural Consultant (2003) szervezésében. 2006-ban J. Endóval, M. Sumiyoshival és másokkal együttműködve kialakította a “mercibeaucoup, Kyoto” arculatát, amely egyedi tervezésű ruhákat értékesít izgalmas építészeti terekben.

A kurátorokról:

Július Gyula // Budapest, Magyarország

Projektvezető, a 11. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennále magyar pavilonjában bemutatott “Corpora in Si(gh)te” projekt kurátora. Független képzőművész, kurátor, kulturális menedzser, számos televíziós kulturális műsor szerkesztője. Rendszeresen publikál művészetkritikákat magyarországi művészeti folyóiratokban. Korábban – mint a Pixel Galéria művészeti vezetője – a világ elismert videóművészeinek alkotásaiból 2005-től kezdődően sikeres kiállítás sorozatot rendezett, amit a mindeddig egyetlen magyarországi internet- és szoftverművészettel (NetArt) foglalkozó kiállítás széria követett 2007-ben. Több nemzetközi és helyi, nagy léptékű művészeti projekt képviselőjeként a magyarországi művészeti szcénában a progresszív művészeti gondolkodás jól ismert szószólója.

Abe Kazunao // Tokió, Japán
A Yamaguchi Center for Arts and Media (YCAM – Yamaguchi Művészet és Média Központ) művészeti vezetője és vezető kurátora. Esztétikát és művészettörténetet tanult a tokiói Művészeti Egyetemen. 1990-től 2001-ig Tokióban a Canon Művészeti Laborjának társkurátoraként több innovatív médiaművészeti projekten is dolgozott, mint pl. Teiji Furuhashi “LOVERS”, a Knowbotic Research “IO_DENCIES”, illetve Carsten Nicolai és Marko Peljhan “polar” című munkája. Részt vett az YCAM mint intézmény felállításában, ahol 2003-tól dolgozik jelenlegi pozíciójában. Itt többek között Ryoji Ikeda “C4I” és “datamatics” című, Seiko Mikami és Sota Ichikawa “gravicelles – gravity and resistance” című, exonemo “WORLD B” című, Ryuichi Sakamoto and Shiro Takatani “LIFE – fluid, invisible, inaudible…” című, valamint Otomo Yoshihide “ENSEMBLES” című kiállításának volt a producere. 2005-ben tagja volt a berlini Transmediale.06 nemzetközi médiaművészeti fesztivál zsűrijének.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.